Žánre:fantasy, platformovka
Témy:záhada
Platforma:PC, PS 4, Xbox One, iOS, Mac, Nintendo Switch
Orig. rok vydania:2020
Grafický štýl:2D
Výrobca:WayForward Technologies

Mám pocit, že je to len nedávno, čo som hral a recenzoval predošlú časť. Z môjho pohľadu hra nedopadla úplne najlepšie a vytkol som pár vecí hlavne okolo príbehu. Keďže som ale milovníkom série, bolo už od začiatku jasné, že si ďalšie pokračovanie nenechám ujsť s nádejou, že niektoré veci budú nasmerované trochu odlišnou cestou. Z výsledku som zostal prekvapený.

Prvou zaujímavosťou celej série je odlišný grafický dizajn v každom pokračovaní. Keď aj nepočítam prvé dve hry, kde sa o grafike ako takej nedá veľmi povedať, keďže postavy boli dosť rozpixelované, tak tretia časť udala určitý grafický smer. Očakávalo sa, že ďalšie hry budú v danom štýle pokračovať, ale nestalo sa tak. V štvrtej hre bola použitá 3D grafika, aby sa zjavne dalo konečne hrať aj vo vyššom rozlíšení a v aktuálnej časti sa autori vrátili trochu späť a znova použili kreslenú grafiku, ktorá je niečo medzi treťou a štvrtou hrou i keď bližšie k tej trojke. Stále si však zachováva unikátne grafické spracovanie aj napriek konzistentnému dizajnu celej série. Shantae má stále svoje črty i keď každá hra v sérii je po grafickej stránke spracovaná vždy trochu odlišne. Ťažko povedať, či je to zámer autorov alebo hľadajú stále ten správny grafický štýl pre svoju značku.

Niektoré schopnosti sú kľúčove
pre postup v príbehu.
Časť rozsiahlej mapy. Skryté predmenty sa dajú
nájsť na každom kroku.

Návrat ku kreslenej 2D grafike však hre nijako neublížilo. Animácie sú výborne spracované a titul dokonca podporuje 4K rozlíšenie. Navyše sa môže ako prvá vo svojej sérii pýšiť anime introm a niekoľkými krátkymi anime scénkami počas príbehu, o ktoré sa postaralo známe japonské štúdio Trigger. Na animáciach je ale vidieť, že s veľkým rozpočtom asi nedisponovali.

Príbeh je situovaný do iného prostredia a konečne sa s ním autori pohrali. Téma tropického dovolenkového ostrova, ktorý ukrýva rôzne tajomstvá, sa dá zo začiatku považovať za klasické príbehové klišé, avšak príbeh dokáže správne navnadiť a túžba po odpovediach začne byť čoraz silnejšia. Oproti štvorke ani kontinuita príbehu nie je nijako naštrbená a väčšina postáv robí to, čo logicky od nich očakávate. Celkovo ma príbeh príjemne prekvapil.

Živé zberateľské figúrky.
Hmmm...
Ostrov ukrýva rôzne tajomstvá. V tejto hre je každý kawaii alebo sexy.
Vrátane bossov či zombíkov.

Ako to býva zvykom, hlavná hrdinka je na začiatku hry bez akýchkoľvek schopností, ktoré sa v predošlých častiach naučila. Hlavným dôvodom je určite progres postavy, avšak autori sa snažia priniesť vždy niečo svieže a unikátne. Shantae sa síce stále dokáže meniť na zvieratá, ale teraz je to už priamo zapracované do ovládacej schémy. Jej tanec je tak vyhradený na špeciálne schopnosti, ktoré jej prepožičajú ďalšie postavy v príbehu. Niektoré zjednodušujú progres iné zasa pomôžu pri bádaní a hľadaní skrytých vecí. Herné mechaniky si tak v každom pokračovaní držia určitú unikátnosť.

V predošlých hrách som výrazne kritizoval rozsiahlosť hry. Dostupných bolo 6 až 7 miest/ostrovov na mape, ktoré bolo potrebné dookola behať vďaka výraznému backtrackingu. Samotný príbeh bol tak veľmi krátky s umelým naťahovaním. Aj v tomto prišla veľká zmena. Mapa je konečne väčšia a celistvejšia, rozdelená na viaceré sekcie. Vrátili sa aj dungeony. Progres je tak menej chaotický a viac plynulý. Pokiaľ sa len chcete prehrýzť príbehom, nebudete veľmi musieť dookola prechádzať tie isté sekcie. Ak ale chcete pozbierať aj všetky skryté predmety, tak backtracking je nevyhnutný, avšak stále je výrazne zredukovaný oproti predošlým hrám.

Po dokončení hry sa vám odomkne nový mód s upravenou náročnosťou, kde obrana je o polovicu slabšia, ale vyvolávanie kúziel je zasa o polovicu rýchlejšie. Celkovo ide o vyššiu náročnosť, keďže vyhýbaniu sa útokom bude kľúčové. V tomto móde má Shantae havajský kostým oproti klasickému. Pre niektorých to možno bude dôvod, prečo si celú hru zahrať znova. :)

Dĺžka základnej hry (príbehu) je približne 7 až 8 hodín. Pokiaľ chcete nájsť všetky predmety, pripočítajte si približne ďalšie 3 hodiny. Ak to budete chcieť prejsť znova celé cez upravený mód, tak ďalších 11 hodín k dobru. Na jednej strane je to veľký skok oproti predošlým hrám, kde príbehová časť trvala okolo 2-3 hodiny, ale na strane druhej mi to príde stále málo. Pre niektorých môže byť 8 hodín príbehu dostačujúcich a vzhľadom na cenu možno aj adekvátnych. Ale ak sa pozriem na to, ako dlho sa hra vyvíjala, čakal som od toho trochu viac. Keď však do toho pripočítam tie zvyšné hodnoty, tak sa dopracujeme k veľmi peknej hracej dobe.

Táto postavička je už akýmsi
maskotom celej série.
Pri postupe mapou
občas narazíte aj na minihry.
Adekvátne oblečenie pre tropický ostrov.

Len škoda, že toho bonusového obsahu hlavne oproti štvorke je výrazne menej. Po prejdení príbehu sa otvorí iba jeden mód a pár obrázkov, ale aj to iba za predpokladu, že splníte určité kritéria. Chýba napríklad galéria so skicami alebo rôzne DLC módy. (DLC módy môžu stále prísť, takže toto som nebral príliš do úvahy v rámci hodnotenia.) Určite by napríklad veľa ľudí potešilo, keby bolo k dispozícii viacero kostýmov, ktoré by bolo treba nájsť po mape a ktoré by sa dali ľubovoľne meniť bez nutnosti to stále viazať na nejaký mód.

Shantae and the Seven Sirens ma príjemne prekvapil vo viacerých veciach. Oproti predošlým hrám (a hlavne tej poslednej) sa séria výrazne posunula správnym smerom. Ďalšiu hru stačí urobiť ešte o niečo dlhšiu, pridať trochu viac toho bonusového obsahu a už autorom nebudem mať ani čo vytknúť.

8
stále svieže nápady
konečne dobrý príbeh