Nesnáším Pohádkov 1: A jestli neumřela, vyšiluje dodnes

Pridané 22. 05. 2020, Autor: Youko Akira

Kde bolo tam bolo, v krajine, kde sa piesok lial a voda sypala, v kráľovstve rozprávkovom, tam sa raz otvorila brána. Brána do ľudského sveta, aby so sebou scucla jedno malé šesťročné dievčatko, Gertrúdu. Gertrúda mohla stráviť celý jeden deň v Rozprávkove a plniť úlohy od jej domorodých obyvateľov. Ako odmenu následne mala dostať kľúč, ktorý by ju vrátil do ľudského sveta. Až na to, že to bolo pred 27 rokmi a Gertrúda stále trčí v tom prekliatom svete v detskom tele ale zkazenou dušou sarkastickej dospelej ženy. Jazda plná rozprávkových bytostí a prehnaného násilia tak môže začať.

Dajte si pozor na to, čo si želáte, lebo keď sa vám to konečne vyplní, môžete zistiť že to nie je úplny ideál. Gertrúda na to už prišla a teraz toho ľutuje. Po takmer tridsiatich rokoch medzi rozprávajúcimi hríbmi, žabími princami, chichotajúcimi obrami, čarodejnicami, faunami a ktovie akou ešte háveďou by toho mal dosť každý. Čuduje sa teda niekto, že jej preskočilo nejaké to kolečko? Veď jej najlepší životný kamoš je rozprávajúca mucha.

Mesiac: Sladká holčička, kdysi plná naděje a radosti, se změnila v nenávistnou deprimující, nechutnou, odpornou, žalostnou, příšernou, zkaženou, po-
Gertrúda: ​A ty běž taky DO PRKELE! Hej, víš, že tě slyším, že jo?

Scottie Young nám priniesol doslova rozprávkovú akciu plnú dúhových farieb a hríbikov v kombinácii s hektolitrami krvi. Komu prišiel tento štýl povedomý, bude to zrejme preto, že Scottie napísal scenár aj pre komiksové série Rocket (Chlupatý a nebezpečný, Tahání za ocas) a Rocket a Groot (zatiaľ u nás vyšiel prvý diel s podtitulom Profíci v akci). Sledovať vyšinutú ženu v dievčenskom tele snažiacu sa ujsť z rozprávkového sveta je z nejakého dôvodu naozaj zábavné. Autorovi tak musíme pripísať nejaký ten kredit.

Nesnáším Pohádkov je oddychový materiál hodný vášho času. Dej je veľmi priamočiary, Gertrúda si proste ide za svojím cieľom. Nič viac na tom hľadať nemusíte, proste sa nechajte uniesť magickým dobrodružstvom :-) Na konci je ale perfektný zvrat, ktorý zaručí výbuch smiechu. Pohádkov má dokopy len 20 zošitov v štyroch knihách. Nemusíte sa tak trápiť s načnutím ďalšej predlhej komiksovej série. Veľkým plusom je aj, že prvá časť je uzavretá, preto keď nechcete investovať do budúcich kníh, alebo neviete s istotou povedať, či je Nesnášim Pohádkov pre vás, máte výhodu.

„Bylo nebylo, žila jedna holčička jménem Gertuda, kterou, jak se zdálo, potkal chmurný osud. Ale ke zděšení jistého průvodce, který by na jejím skonu profitoval, šlo o puohé zdání. Gertrida sice není zcela ve své kůži, nicméne žije.“

Túto zbesilú jadzu proste musím odporučiť ako skvelú oddychovku v týchto krušných dobách. Gertrúda je mrška, s ktorou budete súcitiť aj keď to v hlave nemá úplne v poriadku. A kto vlastne má?

Recenzovaná verzia

Názov diela: A jestli neumřela, vyšiluje dodnes