Mera: Proti proudu

Pridané 06. 06. 2020, Autor: Youko Akira

Princezné už dávno nie sú o pasivite, zvieracích kamarátoch a snoch o láske. Taktiež už vždy neplatí ani starý zvyk manželského zväzku z politickej povinnosti. Teda, väčšinou. Mera je jednou z tých princezien, ktoré musia čeliť očakávaniam ľudu, že raz bude matkou nového kráľa. Dedička trónu Xebelu nechce čakať na splnenie tohto osudu ako pasívna princeznička bez vlastného hlasu. Skutočnosť je taká, že Xebel je kolónia utlačovaná legendárnou Atlantídou. Keď jej otec začne plánovať prevrat a vraždu atlantského strateného princa a dediča trónu, rozhodne sa Mera pre rýchle činy. Prečo by to nemala byť ona, kto oslobodí svoj ľud? Vražda jedného mladíka je predsa malá obeť za tisícky slobodných životov.

Takže hlava prince je klíč k budoucnosti Xebelu - a mojí? Tak dobrá.

Oproti Catwoman, či by som skôr mala povedať Catgirl, je Mera viac zameraná bežnú tínedžerskú lásku. Viac fantasy (bez toho to asi nejde, keď krajina hrdinky je vlastne pod vodou) a superschopností v kombinácii s trochu klišé príbehom o láske znepriatelených strán zaručujú decentný young adult príbeh. A to dokonca aj napriek tomu, že už na začiatku je jasné, kam sa príbeh bude uberať. Nie je žiadnym spoilerom, že Mera a jej hlavný cieľ sa zblížia. keď je tento mladík ukázaný len v dobrom svetle, asi sotva mu nakoniec v príbehu pre mladistvých preženie srdcom nôž.

Měla si jediný úkol, Mero. Proč jsi ho ještě nesplnila?

Dej je priamočiary, venuje sa centrálne len dvom postavám a vývoju ich vzťahu. Nehľadajte v tom nič viac, neočakávajte žiadne veľké dejové zvraty. Proste si sadnite a zoberte to ako večernú oddychovku. Rozprávanie je však tak priemerné, že náročnejší čitateľ môže mať pochybnosti. Na to už ale treba mať pomerne dosť načítané, takže by som si z toho hlavu nerobila.

Farebná schéma mi sadla o trošku viac ako u Catwoman vďaka Meriným bujným ryšavým vlasom. Prevažne tlmené zeleno-tyrkysovo-modré stránky oživovala oranžová. V jednoduchosti je krása a kým na stránkach nenájdete veľké množstvo drobných detailov, jednoduchý dizajn je stále dosť atraktívny.

Mera: Proti proudu je schopným prírastkom do DC rodiny a jednoduchou bránou do sveta Aquamana aj samotného DC Comics. U nás je to prvý komiks pod nálepkou DC young adult, nasledovaný Catwoman: Ve svitu měsíce a tento rok vyjde ešte aj Wonderwoman: Válkonoška, na ktorú sa už veľmi teším.  Príbeh z rady nevyčnieva a síce neoslní ani neurazí. Poteší však fakt, že u nás vyšiel komiks v tvrdých doskách orientovaný na mladé dievčatá. Veď prečo by všetok young adult mal byť len pre chlapcov? Dievčatá chcú byť hrdinkami tiež.

Názov diela: Mera: Proti proudu
Autor/ka: Danielle Paigeová (scenár), Stephen Byrne (kresba)
Žáner: komiks, young adult, superhrdina