Žánre:horor, dráma, seinen
Témy:škola, záhada
Počet zväzkov:5
Orig. rok vydania:2010
Autor:Kanazawa Nobuaki (金沢伸明) [príbeh]
Renda Hitori (連打一人) [kresba]

„Naoja Hašimoto bude do 10 minut mít pohlavní styk. Pokud to neudělá, odsuzuje se k sebevraždě uhořením.“  Takto začína druhá kniha päťdielnej série Královská hra. Na začiatku šlo o triviálne príkazy, z ktorých si všetci robili srandu. Potom však prišiel prvý trest... Úlohy sú čím ďalej horšie, napätie rastie a s ním aj nezhody v triede. Nobuaki si uvedomí jednoduchú pravdu. Aby táto prekliata hra skončila, musia zničiť Kráľa.

„Jenže zpráva od krále nás i ten den bez milosti a pomalu jistě vedla do pekla.“

Manga je svojim spôsobom prehnaná, kričiaceho mladíka na schodisku si nikto nevšíma, zvláštny povyk v parku kde sa hádajú žiaci a znejú vety ako: „sľúbil si mi, že neumrieš!“ taktiež nie, polícia berie celú situáciu ležérne... U Battle Royale však nie je prekvapivé, že je príbeh trochu vytrhnutý z reality. Bez toho by nemohli zvyknúť tie bizarné situácie plné stresu, nátlaku a iných pocitov či emócií.

Je neskutočne zábavné sledovať ako sa žiaci navzájom manipulujú, hádajú sa, vyhrožujú si. Celým nosným pilierom mangy je dráma a emócie. Aké zadanie bude ďalšie? Kto sa ako rozhodne? A kto to schytá ako ďalší? Kto to nevydrží a príde o rozum?

Obálka je stále niečo iného ako obsah. Detailne tieňovaný obrázok z obálky stále môže ľudí v kníhkupectvách zavádzať. Vo vnútri sa nachádza taká tá klasická manga kresba typická pre šónen žánre. Vzhľadom na jednotnosť budú určite všetky obálky robené rovnako, kým obsah bude vyzerať úplne inak. Hlavne však ani nie je z obálky vidieť, aký je to žáner a že hlavnými protagonistami sú násťroční stredoškoláci. Vnútro knihy je kreslené veľmi pekne. Sympatická čistá kresba bez zbytočných liniek dobre zachytávajúca výrazy tvárí postáv. V príliš detailnej kresbe by tie výrazy plné strachu, adrenalínu a bezmocnosti určite nevynikli.

Královská hra určite patrí k nadpriemeru. Vynikne rýchlym tempom, skvelými personalitami študentov aj čistou presnou kresbou. Zaujímavé sú aj zadania, ktoré mladých študentov privádzajú do nepríčetnosti. Dialógy sú jednoduché a autor sa s nimi veľmi nepiplal. Bez ohľadu na to vás však baví čítať panel po paneli v očakávaní kto zomrie ako ďalší. Morbídne? Nuž, taký tento žáner proste je. Druhý zväzok je zase o niečo zábavnejší ako prvý a to aj napriek nie úplnej realistickosti situácií.

Ďakujeme vydavateľstvu CREW za recenzný výtlačok.