Žánre:fantasy, FPS, simulácia randenia, vizuálna novela
Témy:démon, Boh
Platforma:PC, PS 4, Nintendo Switch
Orig. rok vydania:2018
Výrobca:Inti Creates Co., Ltd.
Herný engine:Unreal Engine 4

Len veľmi ťažko sa hľadajú slová na opísanie hernej mechaniky v tejto hre, pretože akékoľvek vysvetlenie bude znieť perverzne. Ste študentom strednej školy, kde v extrémnom počte prevládajú dievčatá. V mobile objavíte neznámu aplikáciu a pri snahe vymazať ju sa aktivuje. Pred vami zrazu stojí anjel s prosbou o pomoc pri likvidovaní mini démonov, ktorí začali robiť na škole neplechu. Aby ste ich videli, musíte mať na sebe špeciálne okuliare. Háčik je v tom, že kým používate tieto okuliare, stávate sa pre opačné pohlavie extrémne príťažlivým. A preto každé dievča na škole, ktoré vás uvidí, sa chce po vás hneď vrhnúť. A tie, ktoré sú ovládané démonmi sú dokonca ešte agresívnejšie. A ako sa proti ním bránite? Špeciálnou pištoľou z nebies, ktorá strieľa vaše feromóny. Áno, čítate správne.

Strieľaním feromónov dostávate dievčatá do maximálneho stavu extáze, takže nie sú schopné ďalej bežať či iným spôsobom na vás útočiť. Každé má navyše nejaký slabý bod na tele a ak sa trafíte, stav extáze nastáva okamžite. Pokiaľ je slečna ovládnutá mini démonmi (buď sedia na hlave alebo na ramenách), tak ich musíte streľbou najprv od nej odtrhnúť. Vytvárajú v podstate ochranný štíť a kým sú na dievčati nasaté, tak je vaša zbraň neúčinná. Samotných mini démonov (alebo mini kuronas, ako sú v hre nazvané) môžete zneškodniť dvoma spôsobmi. Streľbou po nich alebo ich nasať vysávačom, čo je druhá funkcia zbrane. Pokiaľ ich necháte odletieť strácate body. Čím vyššie skóre na konci každej misie, tým lepšie odmeny. Odmenami sú sladkosti, ktoré ponúkate dievčatám, čím si zvyšujete náklonnosť v príbehu ale aj počas randenia.

Jedna presne mierená rana odstaví dievča okamžite. Niektoré údalosti v hre sa len ťažko vysvetľujú. Každý malý démon sa počíta.

Okuliare aj zbraň sa dajú postupne vylepšovať a budete tak môcť dostať dievča do stavu blaženosti menším počtom striel, a získate aj väčšiu odolnosť pri pokuse vás na mieste znásilniť. Vysávač tiež bude mať každým vylepšením vyšší výkon až do momentu, kde okrem démonov bude schopná vysať aj oblečenie u dievčat a zostanú tak v spodnej bielizni, čo je ďalšia metóda, ako ich zastaviť. Toľko k perverznosti, prejdime k serióznejšej časti recenzie. :)

Navzdory tomu, čo som písal, hra obsahuje celkom decentný príbeh. Jedná sa v podstate o romantickú etči komédiu a celé sa to točí okolo troch dievčat, ktoré nie sú ovplyvnené okuliarmi (počas príbehu zistíte prečo) a snažíte sa postupne získať ich náklonnosť. Je tak k dispozícii 7 rôznych koncov podľa toho, ktoré z nich si nakoniec vyberiete (2 z nich majú dva konce + mix) a v akom poradí urobíte ich príbehové časti. Po každom konci musíte prejsť celým príbehom odznova, ak chcete vidieť iný koniec. Avšak nazbierané body, inventár, telefónne čísla a vylepšenia zbrane zostávajú, čiže nemusíte prechádzať voľné misie a zbierať všetko nanovo. Každý koniec navyše odblokuje nejaké bonusy, zvyčajne kostým daného dievčaťa, ktorý môžete aplikovať na školáčky. Kostýmy sú samozrejme podstatné, keďže sa bavíme o hre, kde jeden z kľúčových prvkov je fanservis. Pre hlavné postavy a niektoré vedľajšie postavy je možné navoliť kostým osobitne. Pre zvyšné dievčatá v škole môžete navoliť kostýmy podľa ročníka od prvého po tretí ako aj učiteľky. A to sa dokonca ďalej delí na typ školskej uniformy, športového úboru a plaviek. Takže si môžete rôznymi kombináciami hru trošku okoreniť. Hra obsahuje však len základné kostýmy. Pokiaľ chcete nejaké „exotickejšie“, musíte si za ne priplatiť prostredníctvom DLC balíkov. Každý balík stojí približne 4 eurá a obsahuje jeden kostým + pár doplnkov. Ak by ste chceli všetky, tak dohromady stoja o niečo viac ako samotná hra, ktorú bežne kúpite za 30 eur. Zatiaľ čo obsah samotnej hry je za tú cenu prijateľný, obsah DLC už nie. Je však pravda, že nové kostýmy môžu pomôcť k monotónnosti hry a predĺžiť tak zábavu o niekoľko hodín navyše.

Každý druh úlohy je reprezentovaný svojou ikonou. Začína tu byť dosť horúco. Úlohy v ktorých ochraňujete dievčatá pred nájazdom démonov začnú byť rýchlo nudné.

Hrateľnosť je prekvapivo chytľavá, ale len do určitého času. Celá herná mechanika mi pripomína hry z éry PS1, kde sa kamera sama pohybovala a hráč s pištoľou v ruke triafal všetko, čo sa na obrazovke objavilo. V tejto hre je to podobné. Presúvate sa z miesta na miesto a pri každom presune na vás pôjde určitý počet dievčat. Zo začiatku je to zábava, než si všimnete, že všetky misie a úlohy sú predskriptované. To znamená, že keď aj misiu opakujete, pôjde po vás rovnaký počet dievčat z rovnakých miest. Hra nemá žiadny náhodný generátor, ktorý by robil každé prechádzanie unikátnym a to je problém. Šablónu každej misie si tak postupom času zapamätáte a hra prestane poskytovať akúkoľvek výzvu či znovuhrateľnosť. Nepomáha ani fakt, že väčšina voliteľných úloh je navlas rovnaká. Hra ponúka len 4 miesta a najhoršie je na tom to, že počet a pozície útokov sú zakaždým rovnaké. Časom to začne by skôr otravné než zábavné.

Misie a úlohy sú rozdelené do troch skupín: hlavné, vedľajšie a voliteľné. Zatiaľ čo prvé dve sa týkajú hlavných postav a upravujete nimi príbeh, prípadne koniec, voliteľné slúžia na zbieranie telefónnych čísiel. Každá úloha ma navyše aj svoj typ. Základný typ som už popísal. Chodíte po škole a hráte sa na Amora. Druhý typ sú ochranné misie. Musíte ochraňovať určitý počet dievčat pred nájazdom démonov. Tretí typ zahŕňa hľadanie a zbieranie predmetov v miestnosti a najlepšie bez toho, aby si vás niekto všimol, pretože je na to vymedzený čas. Štvrtým typom sú súboje s bosmi. A piaty typ sa volá doki doki. Je to akýsi „krajší“ typ exorcizmu. Do dievčaťa vstúpilo veľké množstvo mini démonov a vašou úlohou je ich čo najviac z jej tela dostať. Musíte nájsť konkrétny bod na tele, ktorý sa pravidelne a náhodne mení a strieľaním do daného bodu z nej vytláčate démonov. Tých musíte následne povysávať. Celá táto procedúra ale privádza dievča do stavu extáze a začne jej byť tak horúco, že sa vyzlečie do spodnej bielizne. Keďže je hra označená 15+ tým to našťastie (alebo bohužiaľ?) končí. U hlavných postav si doki doki zahráte v rámci misií, u ostatných dievčat v škole musíte najprv maximalizovať jej náklonnosť cez systém randenia.

A keď už som pri ňom, tak to považujem za najhoršiu časť hry. Autori sa veľmi nesnažili urobiť to nejako duchaplnejšie. Na jednej strane chválim, že na rande je možné pozvať akékoľvek dievča z danej školy vrátane učiteliek. (V rámci úloh na vás neútočia len nejaké náhodné postavy, všetky majú totižto svoje meno a identitu.) Na druhej strane samotné rande pozostáva len z toho, že ju pozvete na nejaké miesto, dáte jej sladkosti a tým zvyšujete jej náklonnosť k vám. To je všetko. Žiadne konverzácie. Celý čas opakujú tri vety. S hlavnými postavami aspoň vytvárate konverzácie štýlom vizuálnych noviel a občas mate na výber aj odpoveď, ale mimo danej trojice je to len o kŕmení sladkosťami. Určite nebudem klamať ak poviem, že tie dievčatá majú v databáze viac sexuálnych vzlykov ako normálnych viet. Po dovŕšení maximálnej náklonnosti sa 3 vety vymenia za iné 3 vety a pri dlhom pozeraní na nohy či do výstrihu už nebudú nahnevané, ale to je v podstate všetko. Chápem, že ak by mali pridať rozsiahle konverzácie pre 50 dievčat a ešte ich nadabovať, tak cena hry bola asi niekde inde, ale možno to nemuseli ani do hry vôbec dávať. Pre pár ľudí bude možno zaujímavé každej postave v hre urobiť „exorcizmus“, vďaka čomu sa môže herný čas predĺžiť o niekoľko desiatok hodín, ale pre mňa osobne to bolo celé bezduché.

Školáčky posadnuté démonmi sú agresívnejšie. Len či sa nenecháte zhadzovať naschvál. Povolanie exorcistu má niečo do seba. Líščie slečny.

Keby som mal porovnať vizuál a animácie postáv s bežnými hrami, tak by som musel dať hodnotenie pomerne nízko. Avšak v kategórii anime hier je to slušný nadpriemer. Všetky postavy sú vymodelované decentne a v rámci možností. Animácie sú dokonca ešte na tom trochu lepšie. Postavy reagujú na iné postavy alebo veci v priestore a hlavu automaticky otočia na toho, kto rozpráva. Pohyby sú plynulé a vierohodné anime štýlu. V 3D vizuálnych novelách také niečo len málokedy vidieť.

Je tu ale jeden extrémne nevyužitý potenciál. Zdá sa, že celá škola ako aj park blízko areálu je kompletne 3D namodelovaný. Je teda na škodu, že postava sa nemôže voľne pohybovať po škole či už mimo ale aj počas úloh. Mohlo by to byť oveľa zaujímavejšie aj pre misie, aj pre systém randenia. Dievčatá by mohli byť porozhadzované po celej škole náhodne a presun z bodu A do bodu B by bol vždy unikátny a viac taktický. Tým, že je všetko napevno dané, dokonca aj pozície, kde môže postava stáť, človek prichádza o značnú časť možnej zábavy a znovuhrateľnosti.

Všetky postavy majú svoju identitu a každú školáčku môžete pozvať na rande. Keď sa hráte so spolužiačkou na indiánov. Jedného dňa sa anjel s démonom vybrali na pláž.

Trochu zbytočnou vecou v hre sú dekorácie do izby. Celkové skóre sa kumuluje a pri dovŕšení určitej hranice dostávate odmeny v podobe dekorácii do vašej izby. Môžete si ju tak postupne zveľaďovať podľa svojho gusta. Či už figúrkami alebo plagátmi postáv z hry, kvetinami, soškami a pod. Samotné dekorovanie izby je ale veľmi obmedzené a nepridáva to žiadnu hodnotu do príbehu či hrateľnosti. Viac by ma potešilo, keby tam radšej boli tie DLC kostýmy.

Aj keď je hra určená pre užšiu skupinu ľudí a rozpočet pre výrobu určite nebol veľmi veľký, drží si prekvapivo vysoký štandard v spracovaní. Obsahuje všetko čo od kvalitnej anime hry očakávate. Príbeh, pekný vizuál, zábavné herné mechaniky a samozrejme fanservis. Škoda len toho nezaujímavého systému randenia a predskriptovaných úloh, ktoré veľmi rýchlo omrzia. Séria ma vysoký potenciál a tak treba len dúfať, že ak bude pokračovanie, ponúkne viac otvorenejšie herné mechaniky.

Finálny verdikt: 7/10
chytľavá hrateľnosť na určitý čas
prekvapivo decentný príbeh