Anglický názov:Final Fantasy XV
Alternatívne názvy:Final Fantasy XV: Royal Edition
Žánre:akčná adventúra, RPG
Platforma:PC, PS 4, Xbox One
Orig. rok vydania:2016
Výrobca:Square Enix Co., Ltd.

Square Enix si FF XV naozaj hýčka. Od vydania v novembri už boli ohlásené prvé vylepšenia, ako je DLC a opravenie príbehu 13. kapitoly. Ja som hru začala hrať až teraz, pretože som najskôr čakala na opravy všetkých možných chýb a to rozšírenie kapitoly 13 a tak sa postupne pomalinky prechádzam tým obrovským svetom so štyrmi mladíkmi a užívam si „bromance“. To sa mi zatiaľ náramne darí, po dvanástich hodinách som ešte stále na druhej kapitole, takže prečo si ten čas nenavýšiť malým dodatkom na limitovanú dobu?

Moogle Chocobo Carnival je perfektný príklad toho, ako si vývojári môžu vyhodiť z kopýtka, pričom hráči dostanú ďalší herný obsah a viac zábavy. Z PSN obchodu si môžete stiahnuť toto časovo obmedzené „DLC“ pod názvom Holiday Pack (free a plus, ak máte season pass tak si stiahnite obe aby ste dostali všetky veci), ktoré funguje od 24. januára 2017 do 20. februára 2017.

Free verzia vám pri tom dá:

• Warrior’s Fanfare – Hudba, ktorá vám dodá dodatočné AP ak získate rank A+ v útoku (offense) v boji mimo tréningov.
  • Nixperience Band – Táto vecička zabráni levelovaniu vašej bandy v hre. Chcete troška viac výzvy?
  • Carnival Passport – Vstupenka na festival. Jednoducho si vyberte save v „Special“ menu a zabávajte sa.
  • Choco-Mog Tee –  Exkluzívne tričko a šiltovka  v žltej farbe na motívy chocoba a moogle.

Verzia pre ľudí vlastniaci season pass má zase:

• Ring of Resistance – Prsteň, ktorý vám dá rezistanciu voči magickému friendly fire, čiže vaša mágia už nebude raniť aj vlastných.
  • Tech Turbocharger – Vymoženosť pre Noctisa, ktorý zrýchli doplňovanie tech baru, ale zase odstaví Armiger.
  • Armiger Accelerator – Presne opačný efekt ako u Turbochargera.
  • Blitzer’s Fanfare – Hudba, ktorá dáva dodatočné AP u ranku A+ v čase (time) v boji mimo tréningov.
  • Tactician’s Fanfare – Hudba, ktorá dáva dodatočné AP u ranku A+ v šikovnosti (fitnesse) v boji mimo tréningov.
  • Key of Prosperity – Talizman, ktorý zvyšuje šancu vzácnych dropov u nepriateľov.
  • Stamina Badge – Ďalšia super vec pre Noctisa, stamina vás už nebude obmedzovať.
  • Carnival Passport  – Vstupenka na festival. Jednoducho si vyberte save v „Special“ menu a zabávajte sa.
  • Festive Ensemble – Festivalové oblečenie inšpirované Mexikom a jeho festivalmi, sombrero s chocobom? Prečo nie?
  • Holiday Pack + Exclusive Photo Frames – Dodatočné rámiky pre Promptove fotky pre zdieľanie na sociálnych médiách.

Novoročné oslavy v podaní FF XV v mestečku inšpirovanom Benátkami s gondolami... Všetko plné farieb, keď tam zrazu príde Noctis celý v čiernom. Už teraz viete že to je divné, takže vás malý strieborný fenek s rohom, ktorého poznáte buď z Platinum Dema alebo až z tutoriálu hry vyzve, že takto predsa na festival nemôžete. Tak si teda nasadíte absurdné tričko so šiltovkou, alebo rovno idete na to zhurta so sombrerom. Počas začiatku som ešte nemala season pass, takže to istilo tričko so šiltovkou, a môj prvotný dojem? Nekontrolovateľný výbuch smiechu. Náš „cool“ Noctis vyzerá ako troška idiot a je to tak stupídne až je to brilantné.

V mestečku vás prekvapí krásna atmosféra a mnoho komických situácií. Raz niekomu pomôžete, inokedy bude Noctis zatiahnutý do naozaj bizarných situácií. Všade okolo vás sa budú dať zbierať medailóny, ktoré môžete vymeniť za užitočné veci do hry, plus za 50 medailónov sa vám odomkne špeciálny výhľad na ohňostroje, čo je vlastne také zakončenie celého karnevalu (a že je naozaj nádherné) a tak ho odporúčam si nechať až keď budete chcieť tento event opustiť. Medailóny sa budú nachádzať roztrúsené na zemi, položené po stoloch, ale mnoho sa dá získať minihrami a úlohami, medzi ktorými sú napríklad aj závody na chocobovi, naháňanie utečených choco-kuriatok (chocochick, no nie je to chutné?), fotografické súťaže a podobne. Malinkým problémom je chaotická mapka, takže sa často stratíte alebo „budete blúdiť v kruhoch“. To bude vyriešené navštívením všetkých miest a potom sa vám otvorí rýchle cestovanie (ešte že tak).

Naši traja chlapci Gladio, Promto a Ignis sa na festival nedostali (chudáka Prompta z toho asi porazí, chudák, taká to zrada!), Promptov foťák nám ale tentokrát chýbať nebude. Noctis vie fotiť tiež a ide mu to obstojne. Môže fotiť všetko okolo, ako aj seba, a to za pomoci dvoch filtrov, takže bude mať fajn spomienky. Ak chcete vidieť fotky od Noctisa, sú to tie s copyrightom dole v tejto recenzii, všetko ostatné sú screenshoty.

Pre mňa najväčšou zábavou ale bol samotný Noctis, keďže v mnohých situáciách vyzeral ako keby neskutočne trpel. Hneď na začiatku ho nútia tancovať, potom mu zas nejaký maskot násilne strká do pusy fľašku a vyzerá to ako čisté znásilnenie jeho osobnosti. Miestami som mala čo robiť, aby som nezobudila susedov v noci svojím smiechom. Preto teda dúfam, že týchto neskutočne hlúpych a pri tom tak dokonalých situácií bude viac v ďalších udalostiach, ktoré boli naznačené, pretože určite si ich určite plánujem zahrať.

No a ako tento bonusový obsah spustiť? Pri spustení hry v menu si zvolíte Special a vyberiete si save, z ktorého chcete pustiť festival (ideálne určite ten posledný, aby sa vám do hry potom premietli získané veci), a potom na tento save môžete ukladať váš postup celým karnevalovým mestečkom. Až vás to omrzí, proste uložíte, vrátite sa do menu a spustíte hru klasicky cez Load, kde bude uložená hra aj s karnevalom (bude mať takú malú chocobo-moogle ikonu) a veselo pokračujete ďalej. Pokiaľ teda vlastníte FF XV, určite sa pustite do toho, neoľutujete!

Finálny verdikt: 9/10
milý a stupídny nápad
minihry