Český názov:Final Fantasy VII: Advent Children Rozšířená Verze
Žánre:akcia, fantasy
Témy:super sila
Orig. rok vydania:2009
Pôvodné dielo:videohra
Štúdio:Square Enix Co., Ltd. (株式会社スクウェア・エニックス・ホールディングス)

"Lifestream. Tak voláme rieku života, ktorá prúdi našou planétou. Dáva život svetu a všetkému v ňom. Spoločnosť Shinra vynašla spôsob na použitie Lifestreamu ako zdroja elektrickej energie. Vďaka energii zo Shinry sme boli schopní žiť veľmi pohodlné životy. Ale nebolo to preto, že sme brali od planéty život? Veľa ľudí si to myslelo..."

Final Fantasy od spoločnosti Square Enix je séria hier známa po celom svete. Okrem hier sa ale môže spoločnosť pýšiť už i filmami, ktoré sú aj u kritikov hodnotené pomerne vysoko. Prvý film  týkajúci sa herných sérií, Final Fantasy VII - Advent Children, vyšiel ešte v roku 2005 a zožal obrovský úspech. Ešte pred týmto filmom vyšiel akýsi pokus známy pod menom Final Fantasy: The Spirits Within (2001) u nás známy ako Final Fantasy: Esencia života. V tomto filme nešlo o dej, ale o testovanie novej animácie. Preto veľa ľudí naozaj neohromil. Ale dosť o všeobecných informáciách. Tento článok je venovaný iba jednému filmu: Final Fantasy - Advent Children: Complete (Ďalej už len FF AC Complete).

Trochu krkolomný názov pre niekoho, kto sa v produkcii FF filmov zatiaľ nevyzná. Názov našťastie väčšinou nebýva podstatný. Aby som vás dostala do obrazu, poďme si tento film trochu rozobrať.

Dej sa odohráva dva roky po udalostiach v hre Final Fantasy VII (hra určená pre PS2, existuje aj PC verzia). Svet sa po obrovskej katastrofe znovu dostáva do správnych koľají. Bohužiaľ je tu niečo, čo komplikuje situáciu. Tým je "choroba" menom Geostigma (skrátene len stigma). Jedná sa o následky po katastrofe spred dvoch rokov (Je to podobné ako dôsledky po zhodení atómových bômb). Ak už teraz tušíte, že sa vo filme bude riešiť práve táto choroba, máte pravdu, ale nie celkom. Vyriešenie problému ohľadom stigmy nie je až také hlavné ako skrytá hrozba, ktorú stigma naznačuje. A čo môže byť horšie, ako choroba, ktorá sa nedá vyliečiť? To sa dozviete, len ak po tomto filme siahnete. Pripravte sa na finálny obraz ľudskej fantázie zmiešanej s realitou, to je Final Fantasy A.C. Complete!

FF AC Complete je remake Final Fantasy Advent Children z roku 2005. Animácia sa znovu posunula míľovými krokmi vpred a tento film bol dokonca vydaný na Blu-Ray diskoch. Animácia bola vylepšená o "špinu" a krv v súbojoch a mnoho ďalších detailov. Boli vsadené aj nové rozširujúce scény, ktoré vás určite nudiť nebudú. O dúšok vtipnejší i smutnejší Final Fantasy teda rozhodne nie je suchý.

Final Fantasy je známe svojím miešaním klasickej fantázie ako ju poznáme s technológiou. Je možné, aby mágia a akási "super sila" hlavných hrdinov mohla byť používaná na jednom mieste spoločne so strelnými zbraňami alebo mečmi? Odpoveď je v tomto prípade jednoznačná: Vo Final Fantasy to jednoducho nesmie chýbať! A preto sa nemôžeme čudovať, ak niektorá postava jazdí na prvý pohľad obyčajnej motorke a pri tom vyvolá nejaké podivuhodné zmutované zvieratká podobné veľkým šelmám s nádychom japonskej a inej mytológie. Znie to prehnane? Možno áno. Ale vo filme si to rozhodne neuvedomíte.

U hudby nemáme čo riešiť. Perfektne sadne do situácie. Okrem endingu je celý soundtrack použitý z hry. Ending nesie názov Safe and Sound a naspieval ho Kjóske Himuro a Gerard Way.

And all my hopes and dreams
Aren't for anyone