Žánre:fantasy, akčná adventúra
Témy:upír
Platforma:PC, PS 3, Xbox 360, 3DS
Orig. rok vydania:2013
Grafický štýl:2.5D
Výrobca:MercurySteam Entertainment

S malou dušičkou som dúfala, že ma táto hra ohromí aspoň tak, ako prvá Castlevania: Lords of Shadow. Možno že som menej náročný hráč, čo sa môže pokojne stať, vzhľadom na moju nie tak dlhú históriu hrania mimo MMORPG, avšak podľa mňa sa hra vydarila.

Presne tak ako aj prvú hru, i túto som dostala za maturitu, presnejšie spolu s tou prvou ešte v roku 2014. A keďže som Lords of Shadow konečne pred dvomi mesiacmi v máji zdolala, bola to len otázka času, kedy sa pustím do pokračovania.

Priame pokračovanie Castlevania: Lords of Shadow má až štyroch protagonistov. V prológu sa znova stretneme s Gabrielom, následne sa postupne zoznámime so Simonom Belmontom - Gabrielovým vnukom, Alucardom a Trevorom Belmontom - otcom Simona.

Počas krátkeho prológu, ktorý zároveň slúži ako tutoriál zistíte, prečo v prvej hre nebolo nikde ani zmienky o Gabrielovom synovi. Bolo to práve Bratstvo svetla, ktoré videlo Gabrielovu možnú temnú budúcnosť a predpovedalo, že to bude jeho syn, ktorý ho zastaví. Práve preto Bratstvo vychovalo syna Trevora v tajnosti. Následne sa po prológu presunieme do prvej kapitoly, kde však nevidíme Trevora, ale jeho syna Simona. Zistíme jeho minulosť a spolu s ním budeme prechádzať Draculov hrad.

Hra má chytľavé prostredie, niektoré lokality sú zhodné s prvou hrou, keďže Dracula sídli na upírskom hrade, ktorý sme mohli navštíviť už v Lords of Shadow. Tu ostáva len na človeku, či povie „to poznám“ a usmeje sa pocitom známeho prostredia, ktoré dodáva podobný pocit ako prvá hra, alebo prehodí „to je nuda, je to rovnaké“.

Ja som hru hrala na Nintendo 3DS a milo ma prekvapilo, že ovládanie bolo takmer zhodné s Xbox 360 ovládačom, s ktorým som hrala prvú hru.  Vďaka tomu som nemala problém ovládanie zvládnuť počas kratučkého tutoriálu a následne si užívať hru bez problémov. To sa však niektorým hráčom nemusí až tak páčiť, hlavne ak nehrali predošlú hru (síce tak prichádzajú o podstatnú časť príbehu) alebo ju hrali s klávesnicou. V takom prípade nezáleží na podobnosti systému lezenia a bojovania s prvou hrou,  potenie a možno nadávky budú zaručené.

Výhodou hry je možná zmena obtiažnosti kedykoľvek, napríklad aj pri súboji s bossmi.  Tí mi však neprišli až tak zložití, a i keď som pre zmenu hrala na normal, po zistení ako funguje ich AI to bola hračka.  Dizajn bossov sa mi páčil, prišlo mi, že bol troška viac prepracovaný a detailnejší. Súbojový systém sa znova delí na dva hlavné útoky – útok na jedného nepriateľa a širokoplošný. Znovu sú tu možnosti ochromenia nepriateľa a jeho zneškodnenie špeciálnou akciou, zmena ale nastáva v získavaní skillov. Tie sa tentokrát odomykajú automaticky spolu so získavaním levelov. Levelový systém je však trošku neopodstatnený a viac by som uvítala zbieranie skill pointov pri zabíjaní nepriateľov a ich prerozdelenie do skillov, ktoré si želám ja.

Problémom hry môže byť ale jej dĺžka. Tá je podstatne kratšia v porovnaní s priemerom u iných hier, a vydá vám maximálne 15 hodín ak sa šuchcete a leziete cez všetky zákutia. Príbeh síce je, nie však tak extra rozvinutý, dáva len nové poznatky o Castlevania svete, aby vás hra pripravila na Lords of Shadow 2. Príjemnou zmenou je však odpútanie sa od koridorového sveta na klasickú pohybom doľava-doprava plošinovku s nejakými puzzle. Taktiež sa po určitej dobe môžete vrátiť na predošlé mapy, aby ste odhalili jej tajomstvá pomocou novo nadobudnutých schopností a zvýšili si život či manu.

Hudba je z časti prevzatá z prvej hry, väčšina skladieb je však originál. A ak sa vám podarí získať 100% zo všetkých troch kapitol (bez prológu, za ten dostanete 100% automaticky) odomkne sa mu posledná animácia.

Ak nevlastníte žiadnu konzolu, stále si túto hru môžete zahrať v prepracovanom HD porte na počítači cez steam. Ja osobne sa teším až si ju zahrám ešte raz a budem môcť vidieť viac detailov na väčšom monitore. Táto hra je pre mňa cenným prírastkom do zbierky 3DS hier a i keď som vďaka zmiešaným hodnoteniam na internete nečakala veľa, milo ma prekvapila.

Finálny verdikt: 7.5/10
krásne stvárnenie pozadí
traja hlavní hrdinovia