Aingslim Handheld Game Console

Pridané 13. 09. 2017, Autor: yeticek

Aliexpress. Miesto, kde sa nájde snáď každý a dokáže tam stráviť celé hodiny, sledovaním, čo všetko dokáže ľudstvo vymyslieť a predať. Pre tých čo ho náhodou nepoznajú, je to stránka, ktorá pôvodne slúžila na predaj čínskych výrobkov, ale rozrástla sa neuveriteľným spôsobom. Po siedmych rokoch je jedným z najpopulárnejších webov v oblasti elektronického nakupovania spolu s eBayom a Amazonom.

Pri prehliadaní portálu som narazil na jednu pomerne lacnú retro konzolu. Parametricky vyzerala zaujímavo a podporované formáty boli tým, čo som hľadal. Tak so teda tento výrobok objednal. Poštovné a doprava zadarmo, dodanie do 20 až 27 pracovných dní, cena 30 eur a navyše bez ďalších poplatkov. Proste super!

Priebeh bol veľmi pohodlný, bolo možné sledovať stav objednávky a balíček prišiel po 14 dňoch na zadanú adresu. Obsah zásielky obsahoval presne to, čo som si objednal, ako vidíte na obrázku. Čiže herná konzola, slúchadlá, nabíjačka, USB kábel a AV kábel.

Prvé dojmy

Konzola príjemne padne do ruky a má šikovne umiestnené porty na spodnej strane zariadenia. Ovládacie prvky ako hlasitosť a zapínanie/vypínanie sú na vrchnej strane. Po zapnutí mi skoro vypálilo oči, pretože obrazovka má strašne nízke rozlíšenie, len 480x272 pixelov, ale dá sa na to po čase zvyknúť. Načítavanie je trochu chaotické. Nečakajte žiadny loading alebo percentuálne zobrazenie, kedy to pôjde. Konzola zobrazuje náhodné obrázky z hier a po niekoľkých sa sama spustí.

Prostredie je príjemné a ľahko pochopiteľné. Vrchná časť obrazovky obsahuje už predinštalované hry, ktoré sa nachádzajú v zariadení. Hier je niekoľko stoviek, takže bez nutnosti ďalej zisťovať čo a ako sa môžete rovno pustiť do hrania. Ako veľké mínus beriem to, že nie je možné zmeniť zoznam týchto vopred nainštalovaných hier, a vytvoriť si tam zoznam obľúbených položiek, bez hlbšieho zásahu do zariadenia. Spodný riadok obsahuje herné centrum, kde sa nachádzajú ďalšie hry, čiže zoznam tých, ktoré napríklad nie sú na hlavnej obrazovke, plus vaše vlastné. Okrem toho konzola obsahuje aj prehrávač hudby, rádia či filmov. Rovnako, ako aj fotoaparát alebo videokamera s veľmi žalostným rozlíšením 1024x768 pixelov (0,3 pixelu). Nachádza sa tu aj balíček s bežnými mobilnými aplikáciami ako kalkulačka, stopky ba dokonca aj nahrávač hlasu. Retro hudba a zvuky pri stláčaní tlačidiel dodávajú nádych nostalgie.

Game Center

Pozrime sa na najzásadnejšiu časť zariadenia, herné centrum. Nachádzajú sa tu dve položky a to Classic Games a Games on Demand. Classic Games obsahujú zoznam predinštalovaných hier, ktoré sú už súčasťou zariadenia. Nájdete tu stovky hier pričom pri každej je náhľad, ak by ste si nepamätali názov. Games on demand obsahujú zoznam hier, ktoré si nainštalujete do zariadenia vy. Po zapojení konzoly do PC cez USB kábel musíte zapnúť konzolu, ktorá sa automaticky napojí na PC a je možné pristupovať k dátam. Pamäť má 4 GB, čo je na bežné hranie postačujúce, nakoľko tieto hry sú staré a zaberajú málo miesta. Podľa špecifikácie podporovaných formátov hier si nájdete hry, ktoré sa vám páčia. Zo zvedavosti a s nádejou som skúsil aj DS a NDS romky, ale tie bohužiaľ nefungovali. Napokon som si vybral hru kvôli, ktorej som to kupoval a to je Pokémon, konkrétne verziu Gold. Premiestnil som súbor GBA do priečinka GAMES-2, odpojil kábel a spustil konzolu. Konzola nemala problém so spustením hry a ovládanie funguje skvele. Tí, čo používali na hranie rôzne emulátory na PC zistia jednu možno nepríjemnú zmenu – konzola sa nedá zrýchľovať a spomaľovať ako niektoré emulátory umožňovali (1,2,4x speed).

Všetky hry, bez ohľadu na formát, majú možnosť uložiť si postup v jednotnej obrazovke a znova ho načítať, čo je skvelé. Táto uložená pozícia sa nachádza v pamäti aj po tom, čo spustíte hru odznova príkazom reset, až kým si neuložíte ďalšiu hru. Veľkou nevýhodou je pri dlhých zoznamoch akési tlačidlo rýchleho presúvania. Hráč sa musí ručne preklikať, až na miesto, kde sa hra nachádza. Ale dobrou organizáciou hier do priečinkov (Stratégie, Akčné, RPG, TOP10) sa tomuto dá predísť.

Technická špecifikácia:

CPU:
ACTION 2259
Obrazovka:
4,3 palca true color TFT, pomer 16:9
Rozlíšenie:
480x272 pixelov
Podpora:

AVI,WMV,RM,RMVB,MP4,3GP,MPEG pre video
WMA ,OGG,WAV,MP3 pre audio
JPG, JPEG, BMP, GIF,PNG pre obrázky, funkcia slideshow
TXT pre texty
Pamäť:
zabudovaná 4GB flash
Pamäťové karty:
micro SD/TF karta (max 32 GB)
Herný formát:
NES, GB, GBA, SMD 8 bit, 16bit, 32 bit hry
Ovládanie:
joysticky, ako aj šípky a tlačidlá
Mikrofón:
zabudovaný
AV out:
podpora NTSC/PAL
Batéria:
1300 mAh lítiová
Zabudovaný 0.3 mega pixelový foťák/kamera, podporuje DV, formát nahrávania: AAC/MP3/WAV
Predinštalovaných 1000 hier
Podpora rôznych jazykov – aj češtiny

Celkovo hodnotím túto konzolu veľmi pozitívne. Hráči, ktorí si pamätajú GBA-čka, chodili hádzať mince do automatov aby si zahrali herné tituly či fanúšikovia DOSBoxu, táto konzola vás určite nesklame. Rovnako dobrou cieľovou kategóriou sú aj malé deti, ktoré chcú stále nové konzoly hry a podobne. Pre rodičov je to skvelý pomer cena/spokojnosť potomka. Hrať môžete naozaj kdekoľvek od zašívania sa v práci na toalete, po rodinnú dovolenku. Nečakajte však herné delo, zariadenie je možno trochu pomalšie ako ste zvyknutí, ale ošľahaní hráči s tým problém mať nebudú. Množstvo prídavných funkcií na prvý pohľad možno nepríde také podstatné, ale určite sa vyskytnú situácie, kedy popočúvate hudbu, rádio alebo si pustíte film.

8.5

Finálny verdikt:
cena